Коли Ваш офіс заважає Вам працювати

31 Окт 2017 р.

Чи відчуваєте, що не можете сконцентруватися на роботі? Виною тому може бути ваше робоче місце, і від цього страждають мільйони офісних працівників по всьому світу.
Вам заважають зосередитися колеги, які розмовляють з клієнтами по телефону? Сусіди по офісу в буквальному сенсі слова чхають на вас? Чи не можете усамітнитися ні на секунду, тому що ваш стіл стоїть у всіх на виду? Ласкаво просимо в світ незручних офісних приміщень, який так знайомий мільйонам людей.
Причому ці приміщення не просто незручні. Дослідження показують, що планування робочого простору може мати суттєвий вплив на продуктивність праці і самопочуття персоналу.


«Офісне середовище є дуже важливим фактором, що визначає поведінку працівників, — каже Лінда Словік, професор психології в Мічиганському Університеті Детройт-Мерсі. — Організаціям варто подбати про те, щоб планування офісу дозволялао співробітникам працювати максимально ефективно».
Згідно з дослідженням, проведеним в 2013 році американською інноваційно-виробничою компанією 3M, ефективність працівників знижується на 50%, якщо вони знають, що інші співробітники офісу в будь-який момент можуть заглянути їм через плече і побачити те, що в даний момент відображено у них на екрані комп’ютера або мобільного пристрою.
Понад половину працівників офісів відкритого планування, опитаних архітектурною компанією Gensler в 2013 році, скаржилися на те, що їх відволікають колеги.
Відкритий офіс — не завжди добре

Щоб отримати в своє особисте користування окремий кабінет, доведеться докласти чимало зусиль. Як правило, така розкіш покладається вищому керівному складу фірми.
Більшості ж з нас залишається розраховувати лише на ділянку території в офісі відкритого планування. Такі офісні приміщення обходяться дешевше і дозволяють компаніям втиснути в обмежений простір більше персоналу.

«Найчастіше офісні працівники скаржаться на брак особистого простору», — говорить Мег О’Ніл, старший дизайнер в компанії Steelcase, що спеціалізується на виробництві офісних меблів.
Хоча принцип відкритого офісу в цілому сприяє поліпшенню ефективності роботи над спільними проектами і зміцнює відносини між працівниками, він підходить не всім, впевнений Крейг Найт, професор психології в британському Ексетерському університеті.

Дослідження, проведене страховою компанією Canada Life в 2014 році, показало, що персонал, який працює в таких офісах, проводить на лікарняному на 70% більше днів на рік, ніж, наприклад, ті, хто працює з дому.

За даними ряду інших досліджень, шум, якому піддаються люди при знаходженні у відкритому офісі, погіршує процес відтворення раніше отриманої інформації.
Одночасно з’ясовується, що можливість усамітнитися в межах свого робочого місця без того, щоб колеги стояли над душею, підвищує продуктивність праці.

Сон на роботі
Один з методів вирішення проблеми нестачі місць для усамітнення співробітників, що практикуються роботодавцями, — створення «тихих зон».
Це може бути кімната, де працівники можуть у приватній обстановці здійснювати приватні телефонні дзвінки, або окремо стоїть робочий стіл для виконання завдань, що вимагають тиші і концентрації.


У деяких компаніях є навіть кімнати, в яких можна ненадовго подрімати. Для співробітників лондонського торгового центру Jubilee Mall встановили спеціальні «кабінки кольоротерапії»: над головою працівника, зануреного в комфортабельне крісло, знаходиться купол з вбудованими джерелами різнобарвного освітлення, що поліпшує емоційний стан.

За словами О’Ніла, який вивчає вплив планування різних просторів (включаючи офісні) на стан людини, ці та подібні зони відпочинку підзаряджують співробітників енергією, необхідною для продовження роботи, і допомагають їм зосередитися на виконанні своїх обов’язків.
При створенні дизайну офісних приміщень необхідно враховувати думку людей, які до цього там працювали. Компанія може розробляти чудовий дизайн, але якщо в цьому процесі працівники не братимуть участь, все піде даремно.

Хай буде світло!

Корпорації роками експериментують з природним освітленням, яке, як підтверджують результати наукових досліджень, здатне збільшити продуктивність праці.
У 1983 році американський авіаційний і оборонний виробник Lockheed Martin переселив частину співробітників в будівлю з достатнім рівнем денного світла, після чого частота відсутності співробітників на робочому місці знизилася на 15%.
Саме тому, в тому числі, корпорації продовжують знижувати висоту ширм, що огороджують індивідуальні робочі місця в офісі. Раніше ці стінки доходили до рівня очей людини середнього зросту, що стоїть, а зараз їх висота сягає 100 см.


Таким чином працівники, що сидять за столами  отримують більше освітлення, пояснює Хайді Пейнчод, виконавчий директор по дизайну інтер’єрів в архітектурній компанії B + H Architects, розташованої в Торонто.
Якщо у вас є можливість пересунути свій стіл ближче до вікна, зробіть це.
«Уникайте офісних приміщень без вікон, — попереджає Пейнчод. — У вас повинна бути можливість поглянути в вікно і дізнатися, що відбувається зовні, в іншому випадку темп вашої роботи буде невисоким».